USPOSTAVA SUSTAVA ZA IZDAVANJE EU DIGITALNE COVID POTVRDE

USPOSTAVA SUSTAVA ZA IZDAVANJE EU DIGITALNE COVID POTVRDE

Vlada Republike Hrvatske je 31. svibnja 2021. godine održala telefonsku sjednicu na kojoj je donijela Odluku o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde. Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 8. travnja 2021. godine osnovala Radnu skupinu za izradu tehničkog rješenja prekogranično interoperabilnih digitalnih zelenih potvrda s ciljem izrade nacionalnog sustava digitalnih zelenih potvrda.

Početak rada Hrvatskog nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde predviđen je za 1. lipnja 2021. i formalno je provedena procedura integracije s EU pristupnikom kojom se osigurava njihova prekogranična interoperabilnost. Ministarstvo unutarnjih poslova je uspješno integriralo validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav kojim se osiguravaju svi organizacijski i tehnički preduvjeti za provedbu Odluke Vlade o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde.

Procedura usvajanja Uredbe o digitalnoj COVID potvrdi EU-a bit će dovršena krajem lipnja, ali će interoperabilni europski pristupnik za središnju razmjenu javnih PKI certifikata država članica formalno početi s radom od 1. lipnja 2021. godine te će sve države članice koje imaju razvijeno, testirano i od strane Komisije potvrđeno nacionalno rješenje moći implementirati procese izdavanja i validacije EU digitalnih COVID potvrda u nacionalnim sustavima. Republika Hrvatska je ishodila odobrenje Komisije za integraciju s EU pristupnikom i u cijelosti je spremna za uvođenje EU digitalne COVID potvrde.

Ova potvrda će olakšati kretanje građana prilikom prelaska granica Republike Hrvatske i država članica EU s kojima će se sklopiti bilateralni sporazumi te će se moći koristiti i u druge svrhe ovisno o odlukama Stožera civilne zaštite Hrvatske koje se donose sukladno Zakonu za zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti.

Više informacija možete pogledati OVDJE.