PROJEKT BACK TO SCHOOL: ISKUSTVA IZ BELGIJE

PROJEKT BACK TO SCHOOL: ISKUSTVA IZ BELGIJE

U sklopu projekta Back to school financiranog iz programa Erasmus+ (Ključna aktivnost 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince) voditeljice odjela u REDEA-i, Valentina Hažić i Ana Kralj, boravile su u Belgiji od 20. do 26. ožujka 2017. godine. Svrha boravka bilo je praćenja rada (tzv. job shadowing) u organizaciji Midwest Development u Zapadnoj Flandriji u gradu Roeselareu, kako bi REDEA unaprijedila svoju ponudu edukacija iz područja regionalnog razvoja i strateškog planiranja.

U tu svrhu održani su brojni sastanci sa stručnjacima za strateško planiranje i regionalni razvoj te predstavnicima relevantnih organizacija Provincije Zapadna Flandrija. Naime, ova je Provincija osnovala niz organizacija specijaliziranih za pojedina područja društvenog i gospodarskog razvoja, a jedna od „najmlađih“ je TUA West (Savez tehničkih visokih škola i sveučilišta za gospodarsku transformaciju Zapadne Flandrije), utemeljen kao platforma za doprinos transformaciji gospodarstva u ono na znanju temeljeno. Posjetile su i INAGRO (Istraživački institut Provincije Zapadna Flandrija za poljoprivredu i hortikulturu), koji djeluje od 1956. godine i predstavlja primjer strateškog promišljanja Provincije o ključnim gospodarskim sektorima i načinu njihovog podupiranja. Posebno je zanimljiv Centar House of Food koji predstavlja podršku poljoprivredno-prehrambenom sektoru u Zapadnoj Flandriji. Veliki naglasak stavljen je na prezentaciju proizvodnje hrane kroz interaktivnu infrastrukturu, namijenjenu prvenstveno djeci različitog uzrasta.

Prošlog se tjedna u mjestu Lichterwelde organizirao Inovacijski kamp za učenike srednjih škola, u suradnji organizacije za socio-ekonomski razvoj Resoc-Serr Midden-West-Vlaanderen i organizacije za poticanje poduzetničkog razmišljanja Vlajo, kojem su Ana i Valentina također prisustvovale i sudjelovale u organizaciji. Četiri poduzeća postavila su izazove pred timove učenika (interdisciplinarni, članovi iz različitih usmjerenja) koji su u manje od 24 sata trebali predstaviti svoja rješenja, među kojima žiri bira najbolje. Svrha događanja je poticanje kreativnosti i timskog rada kod mladih, te pružanje iskustva rada na konkretnim problemima u gospodarstvu. S druge strane, poduzeća dobivaju priliku interakcije s mladima i stjecanja uvida u njihov način razmišljanja, a rješenja koja dobe od timova mogu iskoristiti u vlastitoj praksi. Između ostalog sudjelovale su i u organizaciji inovacijskog kampa za učenike srednjih škola u okviru kojeg učenici razvijaju kreativnost i timski rad kroz rješavanje problema/izazova koje pred njih postavljaju lokalna poduzeća.

Dio programa bio je i obilazak pomno izabranih primjera interpretacijskih centara kulturne materijalne i nematerijalne baštine u gradovima Ghentu, Bruggeu i Bruxellesu. Upravo takvi centri danas dobivaju sve veću ulogu u edukativnim programima, kako formalnim tako i informalnim. Ideja je bila naučiti na koji način takvi centri, kroz zabavno-edukativni karakter, pomažu posjetiteljima da osvijeste, shvate i nauče povijest i značajke određene tematike. Koncept interpretacija pomaže razumjeti da tumačenja prošlosti nastaju na temelju povijesnih izvora, ali i da ih oblikuju znanja, iskustva i sustavi vrijednosti onih koji interpretiraju.

Kompetencije stečene kroz razdoblje praćenja rada u Midwest Development primijenit će se u izradi novih kurikuluma o strateškom planiranju i regionalnom razvoju za održavanje edukacija za javne službenike. Primjeri dobre prakse koristit će se prilikom održavanja edukacija kako bi se potkrijepile teorijske činjenice. Uz to, upoznate nove metode prijenosa znanja i vježbe kreativnosti također će se uklopiti u edukacije.

image-0-02-05-5ffbbd6bf023e6a10af3725c2885033cc44acb996b786acbb639eebcdb7be837-V