ODRŽANI SEMINARI “GASTRONOMIJA I VINO”

ODRŽANI SEMINARI “GASTRONOMIJA I VINO”

arhiva_Image_gastronomija 003

24. i 25. siječnja u restoranu Dvorac Terbotz održan je seminar na temu „Gastronomija i vino“ u organizaciji Razvojne agencije Međimurje REDEA d.o.o. i Američke organizacije za međunarodni razvoj USAID. Seminar se logički nadovezao na nastojanja da se potakne razvoj turizma u regiji i proširi turistička ponuda, ovaj put s naglaskom na gastronomsku i enološku dimenziju ponude.

 

Seminar su vodili stručnjaci s područja gastronomije i sommelijerstva: Zoran Šimunić je profesionalno zaposlen u Gastronomadima i aktivno se bavi tematikom vina na području spajanja vina i hrane; Robert Ripli, također iz  Gastronomada, aktivno se bavi tematikom unaprjeđenja kvalitete jela u našim restoranima te Saša Špiranec, profesionalni enolog i autor knjige “Vodič kroz vina Hrvatske” koju je na poklon dobio svaki sudionik seminara, uz promotivni DVD Gastronomada i knjigu „Vodič kroz hrvatske gastro ikone“. Predavači su na izuzetno profesionalan, a ipak jednostavan način približili sudionicima tematiku prodaje i ponude visokokvalitetnih jela te osnove sommelijerskih znanja.

Kako pravilno spajati vina s određenim jelima, kako upotrebljavati hrvatske gastronomske ikone te kako izrađivati jelovnike i vinske karte samo su neka od pitanja na koja su ovi dvodnevni seminari dali odgovor. U drugom dijelu seminara predavači su pokazali kako gore navedena znanja upotrijebiti u svrhu postizanja većeg profita. A da ne bi sve ostalo na teoriji, uz posluživana tradicionalna međimurska jela kušala su se i opisivala vina koja najbolje odgovaraju uz pojedino jelo, kako bi sudionici i u praksi mogli vidjeti na koji način funkcionira sljubljivanje hrane i vina. Drugi dan seminara hrana se posluživala u slijedovima, što u gastronomiji polako postaje pravilo iako u Hrvatskoj još nije uobičajno. Predavači su ukazali na nužnost ponude autohtonih jela i pića i odabir ponude koja uzima u obzir regionalne specifičnosti. Pustiti mašti na volju, odmaknuti se od nekih ustaljenih obrazaca ponude jela i pića i prilagoditi se gastronomskoj mikroregiji, samo su neki od savjeta gastronomada ugostiteljima i vinarima. Diskutiralo se i o važnosti marketinga u gastro-turizmu, a sudionici su također iskoristili priliku da se sa stručnjacima konzultiraju o razvojnim perspektivama svojih djelatnosti.

 

Isti seminar održan je i 17. i 18. siječnja, a kako zbog ograničenog broja sudionika nisu mogli sudjelovati svi koji su pokazali interes, REDEA razmatra mogućnost pripremanja još jednog seminara s istim postavom.